Don´t stop believing....

Började praktiken i måndags, gyn med inriktning tumörer. C24/C14 på Karolinska i Solna. Det är helt okej men det är ju typ vanliga vårdbiträdesuppgifter och lite annat som provtagningar, katetersättningar, såromläggningar osv. Jomen det funkar, man måste ju tyvärr ha den titeln vad man än söker för jobb inom vården. Gå upp kl 5 på morgonen när man börjar 7 är ganska hårt.

I måndags fick jag även ett nytt schema på mitt jobb, jag började bokstavligen att gråta. 12 veckors schema och varannan helg var jag ledig 2 dagar annars bara 1 dag lite då och då. Jag vägrade att acceptera det! Jag satte mig med mitt schema och Cattas schema varje dag och försökte få ihop något som fungerade! I torsdags kväll blev jag klar och skickade in det förslaget och det godkändes. Jag kan ju garantera att jag har suttit ungefär 5 timmar om dagen med detta och en jävla massa tjaffs med min bemanningsassistent. Nu är det äntligen klart och det känns super skönt. Inte helt nöjd ändå, men det var bättre än det förra. Jag kommer iaf jobba järnet. Den 4e veckan är jag ledig hela veckan och den 8e veckan också. Den 12veckan jobbar jag bara måndag och tisdag.


Jobbat typ 25 dagar i sträck nu, denna helg ledig. Det behövdes verkligen! Veckan som kommer jobbar jag alla dagar. Jo, det är mycket nu.. Allt fungerar inte riktigt som det ska, jävligt synd men allt blir nog bra till slut.. Det kommer bara att bli en jobbig tid framöver. Men det gäller bara att vara stark, och det är jag verkligen inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0