Fredag och leedig helg

Idag ställde jag klockan på 8 för att gå upp och ringa runt massa ställen och fråga om jag kunde göra min praktik där. Jag ringde sös förlossning, dit ska jag ringa tillbaka på måndag. Chefen var inte där, sen ringde jag neonatalavdelningen på sös, hon skulle höra av sig på måndag. Och så ringde jag förlossningen på huddinge men dom tar inte alls in några undersköterskor. Sen ringde jag till skolan och pratade med dom om allt det här. Skulle återkomma på måndag för hon skulle kolla upp om det fanns möjlighet att hoppa på en annan kurs så att man blir klar som beräknat. Och så kan man söka kursen sen när man är färdigutbildad. Jag hoppas iaf att det löser sig, jag har 12 till nummer till olika sjukhus/avdelningar som jag kan ringa på måndag. Måste se hur det blir med allt först. SKulle ju vara skönt att slippa praktiken just nu faktiskt.

Annars har jag inte gjort så mycket, fick för mig att baka lite kärleksmums eller mocarutor som det kallas. Det är inte direkt min grejj, matlagning är lite mer min grej isånt fall. Hahah, menmen. Inte smakat ännu, men det blir nog bra..

Fortfarande inte kommit nånstans med semestern.. Men har ju 2 veckor på mig iaf. Ikväll vettefan vad som händer, har lust att hitta på något skoj. Man får se vad som händer helt enkelt...

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0