Torsdag

Idag sov jag till halv 11, superskönt! Sen åkte jag och handlade på Willys med mamsen inför Jessicas student imorrn, sen åkte vi vidare hem till mamma. Blåste ballonger, fixade med serpentiner, förberedde maten och fixade och donade :) Nu äre inte mycket kvar och göra. Sen åkte jag med Chrille och åt pizza, jag orkade verkligen inte laga mat idag. Och nu sitter jag på jobbet och kollar på tv. Jobbar 18-08, sen imorrn när jag slutar äre bara gasa hem för att ta en snabbdusch och sen iväg och se syrran springa ut, sen mottagning hos mamma! Hoppas att det blir en toppen dag!



Fyfan vilken lycka! Jag kommer nog vara lika glad för syrran imorrn, hon har kämpat igenom gymnasiet,med ett tanke sätt som jag verkligen inte gjorde. Hon nöjer sig inte med ett godkänt, hon anser inte att det är bra betyg. Hon har verkligen kämpat! Och imorrn tar hon studenten, hon är diplomerad hästskötare. Och hon har fått jobb! Hon har fått jobb på ett familjeägt stall som föder upp hästar och rider in dom till dressyr och säljer sedan dom vidare. Syrrans jobb blir att sköta ett stall med 11 hästar, rida in dom och fixa och dona. Hon får bo där gratis, och förmodligen kommer hon och hälsar på i Stockholm på helgerna! Hästar är hennes allt, och tänk att få jobba med det? Då har man ju fått sitt drömjobb, att göra i princip det man brukar göra på dagarna. Men få pengar för att göra det man älskar och har gjort gratis förut. Jag kan ju bara säga grattis syster! Jag hoppas att allt kommer gå toppen! Det gäller att aldrig sluta kämpa, det lönar sig i längden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0