Torsdag

Ledig idag, superskönt! Känns som jag bara jobbar och jobbar nu sen jag har blivit fast. Men det kanske är för jag jobbar mer, eftersom jag jobbade många timmar förut på nätterna och fick ihop till heltid fort. Menmen, bara att kämpa på. Fast ibland ångrar jag mig, att vara personlig assistent är krävande. SKulle hellre vilja jobba på ett boende eller nått sånt. MEn snart när min utbildning är klar så ska jag sätta igång och söka något nytt, om jag inte får jobb på min praktik det vill säga :)

Idag ringde klockan 7.45 på min lediga dag. Valet var upp till mig, för då var det träning som stod på spel med min tränare kl. 8.30 nere vid Hökarängsbadet. När jag kom ner till bilen typ 6 minuter innan jag skulle vara där fick jag panik. Skrapa rutorna, nu???? Ah, hittade ingen skrapa. Så fick sätta på fullt ös på värmen och efter några minuter kunde jag åka. Idag sprang vi i intervaller 3km, upp för trappor, ner för trappor och sen styrkeövningar. Sjukt jobbigt! Men efteråt kändes det skönt! Som alltid när man har tränat. Och 3 grader var det halv 9 imorse, sjukt kallt!

Sen åkte jag hem och duschade och tog en kaffe med Sabine, sen åkte vi och handlade på Willys. Sen åkte jag till jobbet för min bemanningsassistent skulle hjälpa mig att fylla i massa papper idag. Nix, hon hade tagit semester. Typiskt! Så nu måste jag åka dit imorrn! Men som tur är jag ledig! Så imorrn blire också träning! :)

Nu är jag klar med alla uppgifter som skulle in denna vecka, det känns toppen! Plus att jag fick VG + på min första inlämning. I alla förra kurser har vi haft G-MVG del, så jag har ju skrivit efter VG målen. Och fått VG i alla kurser utom i Medicinsk grundkurs där jag fick G. Men nu finns det bara en uppgift, och inga riktmål. Och betyg sätts från G-MVG precis som i högstadiet/gymnasiet. Så jag är glad!

Finns inte så mycket mer att säga! Ha en trevlig torsdagskväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0