Snacka om att förtränga verkligheten

I fredags blev det bilträff, i lördags så drog jag in till stan och träffade Madde. Satt på snaps i det underbart fina vädret och tog några öl, vi drog vidare runt lite med lite annat folk och till slut hamnade vi på moonshine. Det var en bra dag och jag var inte bakis igår eftersom jag tog det lungt! Vi var på middag hos mamma igår och vi pratade lite vikt och så. Jag ställde mig på vågen där för att kolla bara, helt sjukt. Nej, den visade fel på 10 kilo trodde jag. Jag var såå säker på det, ställde mig på vågen i morse. Och jag fick typ hjärtattack, snacka om att förtränga att man är ett riktigt fetto! Jag känner mig som en köttbulle, jag vill inte misslyckas hela tiden. Men jag vet att jag kommer göra det om och om igen om jag inte får nån bra disiplin på mig själv. Jag vill kunna springa runt på Skara i bikini i juni och jag vill kunna gå omkring i linne och komma i mina kläder igen! Just nu går alla kläder bara sönder för dem töjs för mycket. Nä, fyfan va hemskt. 10 kilo ner till den 17 juni, det är mitt delmål! 

Idag jobbade jag 8-19, åkte hem och åt och ut på promenix en timma. Jag är så jävla otränad, min puls låg på omkring 140 och Chrilles straxt under 100. Ehm, riktigt otränad. Och jag som ska springa vårruset i slutet av maj. En månad kvar att få upp flåset lite :)

Imorrn äre jobb igen som gäller, träna och göra instuderingsfrågorna till provet :) Så ser min dag ut imorrn. Så underbart väder nu för tiden, det tar verkligen emot att jobba då. Menmen, pengarna måste in liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0