Stressad gånger tusen

Så sjukt stressad, försöker liksom få tiden att gå ihop och det fungerar inte riktigt, trodde jag skulle jobba 7 dagar i streck nu och sen ledig en. Men nix, jag har sett fel så nu jobbar jag 10 dagar i sträck, ledig 3 dagar sen jobbar jag 7 dagar och sen är min praktik klar.  Så då äre bara jobb som gäller fram tills den 2 maj då jag förmodligen ska gå praktik 4 veckor igen. Praktiken är tråkig, hade hoppats att jag skulle utvecklas lite mer och få göra lite mera saker. Men nej, jag tycker att det är supertrist. Bädda sängar, ge patienter mat, packa upp varor och beställa varor. Det är typ det som praktiken består av. Typ jätte tråkigt! Och sen skulle jag gå med 2 handledare. Nu har jag redan gått med 4 olika pågrund av att min handledare har skadat sig. Så kommer vara uppe i minst 7 handledare när praktiken är över. Ingen direkt höjdare inte och sen väääldigt givande att gå upp kl 5 på morgonen för att åka till praktiken och knappt viderutvecklas och också utan en enda krona..

Ibland kan man sitta och fundera över att kroppen pallar, januari jobbade jag 200 timmar och pluggade. Februari har jag jobbat varje dag utom i helgen då jag hade 2 dagar ledigt. Uppe i närmare 300 timmar och mars också närmare 250 timmar blandat med jobb/praktik och plugg. Men min kropp börjar säga ifrån sakta men säkert. Jag vill att sommaren ska vara här, då kan jag andas ut för då är skolan över!

Semestern ska lämnas in sista mars, så lite stressad över det också. Hur ska jag veta när jag ska ha semester? Jo, måste alltså boka nån resa typ. Annars tänkte jag jobba stora delen av sommaren och kanske fly vintern en månad istället :)

Nog med klagerier :) Dags att laga lite käk! Allt löser sig bara man vill, det är bara ta ett djupt andetag och ta dagen som den kommer.. Det finns ju alltid saker som man ser fram emot så det är bara att kämpa vidare ett steg närmare målen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0